روايات

رواية حكاية كفيفة الفصل الثالث عشر 13 بقلم خوخة

رواية حكاية كفيفة الفصل الثالث عشر 13 بقلم خوخة

رواية حكاية كفيفة الجزء الثالث عشر

رواية حكاية كفيفة البارت الثالث عشر

رواية حكاية كفيفة
رواية حكاية كفيفة

رواية حكاية كفيفة الحلقة الثالثة عشر

ريتال قصدك ايه يا شهد , شهد لما يجي الوقت المناسب هعرفكوا , البنات ربنا يستر , عند ندى , خالد بيكلمها فون بتكلمي مين يا هانم , ندى بتوتر بكلم واحدة صاحبتي خالد وهي بقى فاضية علشان كل مارن عليكي الاقيها بتكلمك , زفرت ندى بحنق وقالت بغيظ انت عايز ايه دلوقتي , خالد ببرود حضرتك كنتي باعتة مسدج اني ارن عليكي , ندى ااااه افتكرت شوف اليوم الهتخلص فيه شغل بدري وتعال نحجز الكوافير والقاعة ونجيب المكياج والبرفانات , خالد ببرود طيب حاجة تاني , ندى بعصبية مكتومة يعني امتة , خالد بلا مبالاة معرفش , ندى هو ايه متعرفش دي امال مين اليعرف , خالد بهدوء ظاهري بصي يا ندى اولا مبحبش الطريقة دي حد يكلمني بيها , ثانيا والدك موجود تقدري تتفقي معاه على معاد وهو يبلغني ويلا سلام مش فاضي وقفل في وشها وقال شكل تفكيري كان غلط , فاقت ندى من صدمتها وقالت بشرررر انت تقفل في وشي يا خالد دانا عمر محد عملها معايا ماشي اصبر عليا , تاني يوم في الكلية في المدرج , آمان كان بيفكر في حبيبته وفاق على صوت بيقول بتوتر آمان , آمان باستغراب ايوة مين , الشخص باحراج انا عارف انك آمان وكنت عايز اتعرف عليك من زمان ونكون صحاب بس خايف لتفهمني غلط او اني بصاحبك شفقة وبس , آمان لا متقلقش كنت هعرف من كلامك , ابتسم الشخص بفرح وقال مكنتش اعرف على العموم اشطة صحاب , آمان بضحك مش اعرف اسمك , الشخص بضحك تصدق نسيت من كتر الفرحة انا عمر , عمر دا بقى شخصية فرفوش كده وطيب جدا واد آمان وبقو صحاب هو مبصر , آمان تشرفت يا عمر , عمر بابتسامة الشرف ليا علفكرة انا الباعد جنبك متقلقش ويلا هات رقمك , آمان بضحك براحة يا عم مالك كده خد الرقم اهو , وصلت عشق وخلود متاخرين شوية فالمدرج مكنش فيه مكان غير البنش الفيه عمر وآمان , فاضطرو يقعدو جنبهم بس فيه مسافة طبعا عشق كانت جنب آمان وخلود وعمر في الاطراف , خلود بتوتر حطي شنطتك بينك وبين الشخص دا ميعرفوش انه آمان😂😂 , عشق حاضر , عمر لآمان بصوت واطي جنبك بنتين قمرات اووووباااااااا دشكلهم مكفوفين انا هتجوز منهم , آمان بضحك من مين , عمر المكفوفين , آمان بضحك اسكت دلو اتجوزت كفيفة هتوريك النجوم في عز الظهر😂😂😂 , عمر ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه😂😂 جوزوني بس😂😂 , آمان بجدية بص يا عمر انت ممكن تكون بتهزر دلوقتي لكن لما هتجرب تعيش مع واحدة مختلفة عن ظروفك هتفهم وهتمل وبالذات ان في ناس كتير مفكرة ان لما راجل عادي يتجوز كفيفة يبقى هيشيل مسؤولية كبيرة ومنها انه يعمل شغل البيت لوحده وهيخلي باله منها ولو خلف هيكون الاب والام في نفس الوقت , عمر بجدية انت لسا متعرافنيش مش علشان بهزر وبضحك ابقى مش جدي ولا باخد قراراتي , انا وقت الهزار بهزر ووقت الجد ابقى شخص تاني خالص وباخد قراراتي بنفسي ومحدش بيتدخل في حياتي ومبهتمش بكلام حد , والكلية انا بدفع مصاريفها من تعبي وشغلي الخاص , ايوة انا بشتغل ومن زمان كمان علشان محدش يقولي انا العلمتك ويكون ليه جمايل عليا ويجبرني اعمل اي حاجة مش عايزها وقبل دا كله اعتمد على نفسي , متفكرش اني علشان بشتغل ابقى فقير انا من عائلة مرموقة , ابتسم آمان وقال انا فعلا مش قادر اصدق الناس الشبهك بقو قليلين اوي يا عمر , عمر بهزار طبعا يا عم مفيش مني اتنين , آمان بضحك بطل تواضع , عند خلود وعشق عشق بتوتر انا خايفة لحد يفهمنا غلط واحنا سمعتنا كمكفوفين في الكلية فل الفل , ضحكت خلود بصوت واطي علشان محدش من الشباب يسمعها وقالت ربنا يستر , عند ندى , ندى انا نازلة الدرس يا ماما , الام ماشي , خرجت ورنت على شخص وقالت حبيبي انا قدرت اخرج من البيت هنتقابل فين , المجهول في الكافيه بتاعنا , ندى تمام سلام , ووصلت بعد فترة وراحت على الطربيزة الكان قاعد عندها وجا الجارسون وقالوله على المشاريب رجعلهم بعد فترة حط المشاريب ومشي , المجهول حجتك كانت ايه علشان تعرفي تخرجي , ندى بضحك قلت اني عندي درس , المجهول قال برافو ومسك ايديها وهي ممنعتهوش بالعكس سبته ماسك ايديها وفضلو يتكلمو كتير , وهناك مَن يراقب ويصور كل شيء بكاميرا ويسجل فيديو بكاميرا اخرى , وبعد مخرجو مع بعض من الكافيه قال البيصور اوباااااااااا اللعب شكله هيحلو اكتر ولو بقى على المكشوف هيبقى دمااااااار , stop , اتوقعو مين الشخص دا وشغال لحساب مين

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية كفيفة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!